خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





عوامل عريان شدن در روسازي آسفالتي

    جدا شدن قير از سطوح مصالح سنگي معدني در حضور آب پديده جديدي در مهندسي بزرگراهها نمي‌باشد. اين پديده به دفعات از زماني که روسازي‌هاي آسفالتي به وجود آمده، مشاهده گرديده است. تا اينکه اخيراً مهندسي با نتايج کاملاً عدم رضايت بخشي ناشي از عريان شدن که مقصر واقعي قير با کيفيت ضعيف باشد مواجه گرديدند، اما ندرتاً آزمايشات انجام شده روي قير از چنين نتيجه‌گيري حمايت نمودند. از آنجايي که عريان شدن به عنوان يک مشکل مشخص گرديد، بسياري مطالعات، صدها مقاله و بحث فني براي حل آن اختصاص داده شد. هنوز عريان شدن در بسياري از نواحي اتفاق مي‌افتد. هدف اين مقاله مشخص نمودن بعضي از عوامل عريان شدن و راههاي پيشنهادي جهت کاهش بروز آن مي‌باشد. گرچه عريان شدن در همه انواع روسازي‌هاي آسفالتي ممکن است اتفاق بيفتد، بعضي از اصول بحث شده فقط براي مخلوطهاي آسفالتي گرم کاربرد دارند.با بيان ساده عريان شدن، شکست پيوند چسبندگي بين سطح مصالح سنگي و قير مي‌باشد. معمولاً عريان شدن از زير لايه آسفالتي شروع مي‌شود و به سمت بالا حرکت مي‌کند تا ساختمان روسازي ضعيف شود. زيرا با ترافيک ترکها ظاهر مي‌شوند و در مراحل پيشرفته روسازي شروع به خرد شدن مي‌کند و عامل اصلي آن آب است.....


    این مطلب تا کنون 13 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : عريان ,آسفالتي ,روسازي‌هاي آسفالتي ,مصالح سنگي ,
    عوامل عريان شدن در روسازي آسفالتي

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده