تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

عوامل عريان شدن در روسازي آسفالتي

    جدا شدن قير از سطوح مصالح سنگي معدني در حضور آب پديده جديدي در مهندسي بزرگراهها نمي‌باشد. اين پديده به دفعات از زماني که روسازي‌هاي آسفالتي به وجود آمده، مشاهده گرديده است. تا اينکه اخيراً مهندسي با نتايج کاملاً عدم رضايت بخشي ناشي از عريان شدن که مقصر واقعي قير با کيفيت ضعيف باشد مواجه گرديدند، اما ندرتاً آزمايشات انجام شده روي قير از چنين نتيجه‌گيري حمايت نمودند. از آنجايي که عريان شدن به عنوان يک مشکل مشخص گرديد، بسياري مطالعات، صدها مقاله و بحث فني براي حل آن اختصاص داده شد. هنوز عريان شدن در بسياري از نواحي اتفاق مي‌افتد. هدف اين مقاله مشخص نمودن بعضي از عوامل عريان شدن و راههاي پيشنهادي جهت کاهش بروز آن مي‌باشد. گرچه عريان شدن در همه انواع روسازي‌هاي آسفالتي ممکن است اتفاق بيفتد، بعضي از اصول بحث شده فقط براي مخلوطهاي آسفالتي گرم کاربرد دارند.با بيان ساده عريان شدن، شکست پيوند چسبندگي بين سطح مصالح سنگي و قير مي‌باشد. معمولاً عريان شدن از زير لايه آسفالتي شروع مي‌شود و به سمت بالا حرکت مي‌کند تا ساختمان روسازي ضعيف شود. زيرا با ترافيک ترکها ظاهر مي‌شوند و در مراحل پيشرفته روسازي شروع به خرد شدن مي‌کند و عامل اصلي آن آب است.....


    این مطلب تا کنون بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ سه شنبه 3 آذر 1394 [ گزارش پست ]
    منبع
    برچسب ها : عريان ,آسفالتي ,روسازي ,عوامل عريان ,روسازي‌هاي آسفالتي ,مصالح سنگي ,
    عوامل عريان شدن در روسازي آسفالتي

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز سه شنبه 4 مهر 1396

  • تعداد وبلاگ :55472
  • تعداد مطالب :149378
  • بازدید امروز :400261
  • بازدید داخلی :27466
  • کاربران حاضر :153
  • رباتهای جستجوگر:511
  • همه حاضرین :664

تگ های برتر